Click me!! plz

Happy Fan :) Smile

My happy Nuff

Sep 24, 2010

Pantun Lawak

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau.

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap

Sep 18, 2010

Robot Kesan Bohong

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PLANG*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...dan semua terdiam...


Jom Main Teka Teki

Entry kali ni lebih bersifat kekeluargaan. Ni ada teka teki untuk korang teka..Try teka kalu korang tau :)

Teka Teki pertama
 
Rumah putih kita panggil WHITE HOUSE
Rumah hijau kita panggil GREEN HOUSE
Kalau rumah terbakar kita panggil ape?

Teka Teki Kedua

Rumah apa yang pakai banyak air?

Teka Teki Ketiga 
Tempat ape yang penghuni selalu bertambah
Tapi tak penah berkurang?

Sila berteka teki :)
Jawapan akan di post beberapa hari nnti ye

Sep 17, 2010

Fungsi jari tengah pada malam pertama

Ketika Abu masih kecil dia diajar oleh ayahnya tentang fungsi-fungsi jari tangan...

"Jari telunjuk berfungsi untuk menunjuk sesuatu.. Ibu jari pula kamu gunakan untuk membuka buku.. jari kelingking untuk mengorek hidung.. jari manis untuk tempat cincin dan fungsi jari tengah nanti Ayah ajarkan bila kamu sudah berkahwin " kata si ayah.

Dua puluh tahun kemudian.. Abu melangsungkan hari perkahwinannya. Malamnya Abu menemui ayahnya.

"Dulu ayah pernah berjanji akan memberitahu fungsi jari tengah bila saya sudah berkahwin.. Hari ini saya sudah berkahwin.. jadi sekarang tiba saatnya Ayah memberitahukannya."

Ayah Abu membisikkan di telinganya..

"Malam petama ini kamu pasti akan melakukan seks ngan

Buah yg Lawa

Gambar buah yg di jumpai di laman web 3gpmelayuboleh, sabul, mykakis, myskodeng dan sewaktu dengan nya untuk tontonan anda


Sila Click Baca lagi untuk gambar selebih nya

Gula-gula getah yg Menarik

gUla gula getah ni sesuai untuk gurl yg xpuas hati dengan body mereka :p Idea iklan yg menarik dah tertarik..Layan. zazzz

Sep 16, 2010

Nyah!!

Dalam satu operasi mencegah maksiat,Penguatkuasa Dewan Bandaraya menyerbu ke satu kawasan pelacuran Mak Nyah.Semasa operasi itu ramailah Nyah yg kena tangkap dan tak kurang juga yg terlepas lari.Yang kena tangkap tu di kerah masuk kedalam truck bandaraya untuk dibawa ke balai polis.Dalam ramai2 tu ada sorang Nyah yg lengang-lengoknya megalahkan ratu cantik.Meluat melihatkan perangai Nyah ni,sorang dari pegawai penguatkuasa menendang BONTOT Nyah ni dari belakang.

Apalagi Eerkeluarlah suara jantan Nyah ni sambil marah,

Nyah: Wooittt Epa tendang-tendang PERIUK NASI Eorang nih!!!!!

Malam Pertama




Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana.Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai tukang jahit dikampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UiTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya. Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai. 
Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan
keduanyapun diselenggarakan dengan meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi nikahan. Ayah Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian,langsir, sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya Bahagiakah Ayu bersanding

Sep 9, 2010

Pantun Hari Raya

kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite cerie
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

Sep 8, 2010

Micheal Jackson sing Bidin

Jawatan kosong untuk GF

Surat kepada Celcom

Saya Ishak Bin Ismail ingin menyampaikan satu rasiah kepada encik. Saya pernah melihat budak sekolah SSA iaitu Sekolah Sultan Alauddin di Bukit Besar. Saya melihat bukan dari mulut orang tetapi dari saya sendiri. Nama yg saya sebut ini encik tolong tahan dia kerana dia pernah berbuat macam2 kes.

Nama yang pertama: Amyrul Bin Azmi dia pernah minom arak, mencuri motosikal dan bayak lagi.

Nama yg kedua : Sallehhuddin Bin sapeye, dia pernah melakukan perkara yang sama dengan Amyrul.

Nama yg ketiga : Faizal Bin Rahman dia pernah merogol, mencuri kereta dan merompak.

Nama yg keempat: Rafi Bin Rahman dia pernah merogol, mencuri lori dan memukul kereta saya sehingga pecah.

Itu saja yg saya tahu. Saya akan bayar RM1juta kalau encik ikut perintah saya. Mereka semua dari kelas satu UKM. Encik jangan bagi tahu yang saya yg bagi tahu encik!!!

Setika surat ini sampai ke tangan encik, encik tolong pergi sekarang itu jugak ok.

Dari: Ishak Bin Ismail
Kepada: Encik

Error Warning!!!!!!!!!

Surat Untuk BILL GATES

Dear Mr. Bill Gates,

This letter is from Banta Singh from Punjab.


We have bought a computer for our home and we found problems, which I want to bring to your notice.


1. After connecting to internet we planned to open e-mail account and whenever we fill the form in Hotmail in the password column, only ****** appears, but in the rest of the fields whatever we typed appears, but we face this problem only in password field. We checked with hardware vendor Santa Singh and he said that there is no problem in keyboard. Because of this we open the e-mail account with password *****. I request you to check this as we ourselves do not know what the password is.

2. We are unable to enter anything after we click the 'shut down ' button.
3. There is a button 'start' but there is no "stop" button. We request you to check this
4. We find there is 'Run' in the menu. One of my friend clicked 'run ' has an upto Amritsar! So, we request you to change that to "sit", so that we an click that by sitting
5. One doubt is that any 're-scooter' available in system? As I find only re-cycle', but I own a scooter at my home
6. There is 'Find' button but it is not working properly. My wife lost the door key and we tried a lot for tracing the key with this ' find', but unable to trace. Is it a bug
7. Every night I am not sleeping as I have to protect my 'mouse' from CAT, so I suggest u to provide one DOG to kill that cat
8. Please confirm when u are going to give me money for winning 'HEARTS' (playing cards in games) and when are u coming to my home to collect your money
9. My child learnt 'Microsoft word' now he wants to learn 'Microsoft sentence', so when u will provide that?

Best regards,

Banta Singh

Bila Terkejut..haha

Sep 4, 2010

Jangan Tengok Dalam NI!!

American NOT stupid!!

Lawak telur

Penjual Telur Di sebuah pasar tradisional.

Pembeli: "Dik, telur sekilo berapa?"


Penjual: "Telur ayam atau telur itik?"


Pembeli: "Telur ayam."


Penjual: "Telur ayam biasa atau ayam kampung?"


Pembeli: "Ayam biasa."


Penjual: "Yang tempatan atau yang import?"


Pembeli: "Yang tempatan."


Penjual: "Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?"


Pembeli: "Yang Ipoh lah... " (Sambil terlihat kesal).


Penjual: "Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau selatan?"


Pembeli: "Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan? "


Penjual: "Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah.

Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.

Link Within

Related Posts with Thumbnails